Tips

Hoe kon dit gebeuren?

Mijn vriend en ik zijn dit jaar op vakantie gegaan naar Spanje. Onwetend dat er zoiets zou gebeuren die week gingen wij op vakantie. Ik zal beginnen bij het begin. Mijn vriend en ik zijn afgereisd naar Alicante. Een heerlijke zomer plaats in Spanje. Ons boetiek hotel stond precies aan de zee gelegen. Perfect. Maar de vakantie liep niet helemaal zoals gepland.

Zaterdagochtend

Aangekomen in het zonnige Alicante reden wij in onze huurauto naar ons boetiek hotel. Onderweg kwamen we allemaal leuke tentjes tegen waar we zeker deze week zouden moeten dineren. Ik maakte snel een foto van de namen en mijn vriend reed langzaam langs de restaurants. Het was erg rustig op de weg en het duurde ongeveer 40 minuten voordat we bij onze locatie waren aangekomen.

De rest van de dag hebben we heerlijk aan het strand gelegen. Mijn vriend is nog behoorlijk verbrand die dag. Dat was niet normaal.

Maandagmiddag

Na al behoorlijk gewend te zijn aan de Spaanse temperaturen en al wat kleur te hebben gekregen was het tijd voor een activiteit. We gingen waterskiën. Dit hadden wij nog nooit eerder gedaan, maar we hadden er allemaal ontzettend veel zin in. Voor 40 euro hebben wij 15 minuten plezier gehad. Gelukkig wel mooie foto’s gekregen.

Geen doodgewone donderdagavond

Vandaag was de dag dat we in het restaurantje gingen eten wat ik had gefotografeerd onderweg. We hadden er allebei super veel zin in. Het zag er gezellig uit. We reden in onze huurauto richting de locatie. Dit was ongeveer 30 minuten van onze accommodatie. Toen we de auto hadden geparkeerd liepen we de veranda op. Daar werden we geholpen door een super lieve mevrouw die geen woord Engels sprak. Toen wij naar onze tafel werden geleid, gebeurde er iets onverwachts. Ik voelde ineens een hele stekende pijn in mijn kuit. Bleek er dus een zwerfhond stiekem het terras te zijn opgelopen. Ik gilde het uit van de pijn. Het kon niet erger!

Mijn vriend zette mij gelijk op een stoel, terwijl de hond keihard wegrende. Hij kreeg behoorlijk op z’n kop van de eigenaar. Ik wist het meteen, ik moet naar het ziekenhuis. Het bleek uiteindelijk een flinke hondenbeet te zijn. Gelukkig goed ontsmet en maar vijf hechtingen. Zo sluit je nog eens een vakantie af. Helaas had ik het anders voor mij gezien. Mijn vriend en ik zijn de volgende ochtend naar huis gevlogen en gelukkig ging de reis verder wel goed.

Het was een bijzondere week waar we dit niet hadden kunnen voorkomen. Jammer genoeg niet bij het tentje kunnen eten, maar Alicante was zo leuk dat we snel een keer terug gaan!